Välkommen till Stor&Liten
Välkommen som kund hos oss på Stor&Liten barnpassning. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Vi har här samlat sådant som kan vara bra att veta som kunder hos oss. Hittar ni inte svaret på det ni undrar över kan ni alltid höra av er direkt till oss.
Hur bokar jag in barnvakten?
De flesta av våra familjer har träffat en eller två barnvakter som de kan kontakta vid behov. Alla bokningar sker direkt med barnvakten vanligtvis genom att familjen och barnvakten kontaktar varandra genom telefonsamtal eller SMS. Bokningar kan göras via oss också men snabbast och enklast är alltid att kontakta barnvakten direkt. Barnvakten rapporterar sedan in alla pass till oss.
Tänk på att varje bokning måste vara minst två timmar lång. Vid kortare bokningar än så debiterar vi alltid för två timmar.
Hur avbokar jag eller ändrar jag en bokning?
Små tidsändringar eller byten av dagar görs enklast direkt med barnvakten. Tänk på att en avbokning av ett pass måste ske senast 2 timmar innan start. Om ni inte vet vilken tid passet kommer sluta, om ni t.ex. är iväg på kvällen, är det bra att stämma av med barnvakten hur länge barnvakten senast kan stanna om passet skulle dra över på tiden. På så vis behöver ni inte stressa hem.
Vilka extra kostnader kan tillkomma?
Om barnvakten behöver åka bil/buss under ett arbetspass tillkommer kostnaden för detta. Däremot tillkommer ingen kostnad för att barnvakten ska ta sig till och från er. Kvälls- och helgtillägg tillkommer för bokningar. Storhelgstillägg tillkommer även vid storhelgerna.
Vad är timbanken?
Om du använder något av våra olika abonnemang så betalar du varje månad ett fast månadsbelopp och köper då ett visst antal barnpassningstimmar beroende på vilket abonnemang du använder. Använder du inte alla timmar som du har köpt en månad sparas resterande timmar i timbanken. Timbanken kan du sedan använda dig av till månader som du har större behov av passning.
Om du säger upp ditt abonnemang har du en månads uppsägningstid. Därefter har du ytterligare en månad då du kan använda de eventuella timbankstimmar som finns kvar innan timbanken stängs.
Hur många timmar som du har kvar i din timbank kan du alltid se på månadens faktura.
Hur går betalningen till?
Betalningen sker via faktura. Vi fakturerar alltid i efterskott och våra faktureringsperioder sträcker sig alltid from den 10:e varje månad tom den 9:e varje månad.
Kan jag låna ut nycklar till barnvakten?
Utlåning av nycklar eller andra saker t.e.x bilbarnstolar går utmärkt att göra direkt med våra barnvakter. Vi använder nyckelkvittenser vid utlåning av material.
Kan jag få hjälp av en annan barnvakt om det behövs?
Om barnvakten blir sjuk kan det behövas en ersättare. Vi hjälper er gärna att ta fram en ersättare i sådana fall. Ibland slutar våra barnvakter och en ny barnvakt behöver ersätta den gamla barnvaktens plats. Vi har då oftast redan hunnit kontakta er innan detta är aktuellt, men om ni skulle få höra att barnvakten kommer att sluta kan ni alltid kontakta oss direkt så hjälper vi er med att presentera en ny barnvakt för er.
Om ni tycker att det börjar bli svårt att boka in barnvakten och att ni inte kan boka in de dagar och tider som ni vill boka ska ni höra av er till oss. Det ska vara enkelt att boka in tider med barnvakten.
Kan jag ha flera barnvakter?
Vill ni ha flera barnvakter att kunna kontakta vid behov? Meddela oss så tar vi fram fler barnvakter som ni kan kontakta vid behov.